Tuesday, November 9, 2010

Mak mertuaku....hehehehe

1st time jumpa bakal mak mertua kat Putrajaya...
kebetulan kot dia turun kL...
dapat jugak aku kenal bakal mertua aku...
berdebar sangat....mula-mula fikir nak pakai sopan-sopan je...
baju kurung ke??
blouse ke??
last....ah...aku nak pakai jeans dan tshirt jugak...
better aku jadi diri aku sendiri..
nanti taklah mertua aku terkejut bila aku jadi diri aku...
yang rimas pakai baju kurung..
yang tak suka pakai blouse...
apatah lagi bertudung panjang...
wah!!!! tulun aku!!! aku rasa rimas la weh!!!

Depan bakal mak mertua....
alamak!!! aku kaku....
apa aku nak borak dengan dia??
Aku pandang abang bear...dia boleh buat tak tahu...
takpe lah...aku cuba dekati bakal mak mertua aku...
mula-mula dia langsung tak pandang aku...cuak bukan kepalang...
nak je aku letak kepala kat celah sofa...hahaha
makcik..tolong la saya tak biasa la... :(
nak je cakap...makcik, anak makcik ajak saya kawin tau!!!
apa pun aku waras lagi...
aku "perigi" yang ayu pilihan "timba" yang senang-senang je biarkan aku dengan mak dia...
tak backup aku pun...huhuhu
agak-agak aku cam kartun tak masa tu???
minnie mouse ke? tweety ke? hello kitty ke? yang pasti aku bukan donald duck! hahahaha

Lepas selesai makan..
aku dapat sedikit kekuatan nak borak dengan mak abang bear....
aku bagi hint sikit kat bakal mertua aku...yang aku dah terpikat kat keikhlasan anak dia...
agaknya mak dia dah faham...
so, sedikit nasihat aku dapat dan aku lebih yakin untuk menerima abang bear....

Next step kami punya planning...
hehehehe rahsia....

0 comments: