Tuesday, October 26, 2010

Kusut...

Sakit otak dah aku fikir. Last aku decide...aku nak kawin.please...
Bukan aku gatal sangat pun nak kawin...
Kalau ikutkan umur, awal sangat la nak kawin...
Tapi at least aku terlepas daripada macam-macam masalah..
Someone dah hadir dalam hidupku...
apa yang ada pada dia betul-betul apa yang kedua orang tuaku nak..
dan aku tak kesah sangat...
If betul dia sayang aku...ikhlas dan jujur terhadap aku...
aku tak ragu-ragu dah nak terima dia...
Aku tak jiwang okeh...dan aku tak merayu cinta orang...
tapi apa yang aku fikir tentang hidupku sendiri...
Siapa yang kesah actually???

Jumpa dia..kenal diri dia..tahu perangai dan sikap dia...
So next, solat istikarah..aku akan buat...
Sebab aku dah betul-betul serius fikir tentang hidup aku...
serius aku dah rasa nak bunuh diri dengan masalah orang...
yang belum tentu akan ikhlas bantu aku bila aku susah nanti..
So apa salahnya aku bahagiakan orang yang ikhlas sayangkan aku??
Pasni aku hanya fikir orang yang sayangkan aku..
Tak perlu serabut, tak perlu sakit hati, tak perlu tension...

Janji yang terakhir aku untuk family adalah cari kerja...
bila dah dapat kerja, aku akan dilepaskan...
Aku akan jadi milik orang...
Pikul tanggungjawab sebagai seorang isteri then seorang ibu...
Aku tahu aku perlu pantas bersedia dengan tanggungjawab itu...
Bukan aku terburu-buru tapi aku taknak kecewakan orang...
taknak hati aku terluka lagi...
Sebelum ada orang yang mengganggu, aku akan usaha segigih yang mungkin untuk perkahwinan aku...
aku takkan biarkan dia menunggu aku...
Dari dulu lagi memang aku tak suka tunggu orang dan biarkan orang tunggu aku...
Istilah tunggu itu cuma penyeksaaan...

Aku ingin mengakhiri segala kekusutan...
Biarlah apa orang nak kata...
Pedulikan...
Hak mereka yang memiliki mulut...
biarkan mereka puas berkata-kata...
Susah senang hidup aku sape yang kesah??

For my love, abg bear...i betul-betul dah ready untuk menjadi milik u..
i betul-betul dah ready untuk pikul tanggungjawab sebagai seorang isteri dan ibu kepada anak-anak u...

0 comments: