Friday, October 8, 2010

Life must go on...

Ok eicha....lupakan semua yang telah berlaku. Anggap semua yang dah terjadi itu adalah dugaan..tanda Allah sayangkan kita. Kesakitan, kesedihan, keperitan hanyalah sementara dan apa yang penting kini adalah masa depan. Bangun Eicha....kuatkan semangat kamu. Kembalilah menjadi dirimu yang dulu....yang tidak pernah berpaling ke belakang lagi setelah semuanya terjadi. Selama ini kamu telah lemah...terlalu mengikut perasaan remaja mu. Semua itu adalah kesilapan besar yang pernah kau lakukan. Buka buku baru...tutup buku lama..yang baek jadikan contoh, yang tak elok dan tak baek jadikan teladan dan pengajaran untuk menjadi lebih matang. Itulah pengalaman dalam hidup mu, jangan pernah mengalah, jangan pernah berputus asa, jangan kalah dengan permainan dunia.
Ucaplah syukur kerana Allah tak pernah tinggalkan kita sendirian...sesungguhnya Dia sentiasa ada disisi kita melihat apa yang terjadi kepada diri kita. Kamu masih ada mak dan abah yang penuh mengharap kamu menjadi anak yang solehah. Mengharap kamu memberikan kejayaan kamu kepada mereka.
Jadi, utamakanlah masa depanmu...impianmu...berikan ketaatanmu kepada Allah. Berikan kasih sayang kamu kepada mak dan abah. Segalanya akan kembali seperti sediakala.. Senyumlah Eicha...mulakan hidup barumu...

2 comments:

azri osman said...

bangun jgn xbangun...

love till jannah said...

salam eicha.. semoga lebih kuat dan tabah,..
mas sentiasa mendoakan yg terbaik buat semua kwn2....